Hieronta | Fysioterapia | Osteopatia
  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon
Helsinki, Töölö

Hieronta

Hieronta sopii hoitomuotona kaikille - niin työssäkäyville, satunnaisesti liikkuville kuin kilpaurheilijoillekin.

Hieronta:

  • nopeuttaa DOMSeista eli viivästyneestä lihaskivusta palautumista

  • rentouttaa mieltä ja kehoa

  • lievittää erilaisia kiputiloja

Monipuolisten hierontaotteiden lisäksi käytämme tarvittaessa kylmä- ja lämpöhoitoa, mobilisaatiota, kinesioteippausta, passiivisia venytyksiä sekä annamme asiakkaalle kotihoito-ohjeita.

FAQ: Mikä on urheiluhieronnan ja klassisen hieronnan ero?

Väite siitä, että klassinen hieronta on aina kevyttä ja urheiluhieronta voimakasta, ei pidä paikkaansa. Hieronnan voimakkuus sovelletaan aina asiakkaan tilanteen sekä kiputuntemusten mukaan, ja esimerkiksi urheiluhierojan tekemä urheilusuoritukseen valmistava käsittely tehdään usein kevyesti lihaksia herätellen ja lämmitellen, jotta lihakset eivät väsyisi.

Yksi urheiluhieronnan merkittävimmistä eroista klassiseen hierontaan nähden on lihasten käsittely poikittaissuuntaan. Saman eron voi huomata verratessa aktiivista venyttelyä ja urheiluhierontaa - poikittaissuuntaista vaikutusta lihaksiin ei saa aikaan itse venyttelemällä. Urheiluhieronnassa käsitellään huolella myös lihasten kiinnityskohdat.

Urheiluhieroja tuntee yksittäisten urheilulajien tyypillisimmät kuormittuvuusalueet ja perehtyessään urheilijan harjoittelu- ja kilpailukausiin hieroja osaa suunnitella käsittelyjen ajoitukset ja otteet niin, että ne tukevat harjoittelua ja suorituksia. Suurin osa urheiluhierojista käyttää myös esimerkiksi kinesioteippausta muun lihashuollon ohella.

Hierontaan tullessa sinun ei tarvitse tietää oletko klassisen hieronnan vai urheiluhieronnan tarpeessa, valitsemme sinulle sopivimmat menetelmät haastattelun ja tekemiemme huomioiden perusteella.